BMW i8 - dane techniczne i opinie

BMW i8 – dane techniczne i opinie

BMW
Segment
Sportowy samochód hybrydowy typu plug-in
Lata produkcji
2014-2020
Ocena ogólna
★4.5/5
Niezawodność
★4/5

Przegląd

BMW i8 to przełomowy model niemieckiego producenta, który zadebiutował w 2014 roku jako pierwszy seryjny samochód sportowy z napędem hybrydowym plug-in. Pojazd został zaprojektowany od podstaw jako wizja przyszłości motoryzacji, łącząc wysokie osiągi z ekologicznym charakterem. Model ten wyróżnia się futurystyczną stylistyką z charakterystycznymi "skrzydlimi drzwiami" oraz zaawansowaną konstrukcją nadwozia wykonaną z włókna węglowego (Carbon Core). Technologia ta pozwoliła znacząco zredukować masę pojazdu, co w połączeniu z hybrydowym układem napędowym zapewnia świetne osiągi przy niskim zużyciu paliwa. Innowacyjny układ napędowy składa się z trzycylindrowego silnika benzynowego 1.5 TwinPower Turbo oraz silnika elektrycznego, które łącznie generują moc systemową 374 KM. Auto może poruszać się w trybie całkowicie elektrycznym, osiągając zasięg do 37 km, co czyni je praktycznym również w codziennym użytkowaniu miejskim.

Zalety

  • Innowacyjna konstrukcja z włókna węglowego
  • Wyjątkowa stylistyka i futurystyczny design
  • Niskie zużycie paliwa jak na auto sportowe
  • Wysoka wartość rynkowa i wolne tempo utraty wartości
  • Zaawansowane technologie i systemy bezpieczeństwa
  • Komfortowe warunki jazdy pomimo sportowego charakteru

Wady

  • Wysokie koszty serwisowania
  • Ograniczona przestrzeń bagażowa
  • Stosunkowo krótki zasięg w trybie elektrycznym
  • Problematyczny dostęp do wnętrza przez "skrzydlate drzwi"

Silniki

Benzynowe

    • 1.5 TwinPower Turbo - 374 KM

Diesel

    • Brak

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan baterii wysokonapięciowej i jej pojemność
  • Sprawność układu hybrydowego i synchronizacja pracy silników
  • Szczelność układu chłodzenia

Nadwozie

  • Stan włókna węglowego pod kątem uszkodzeń
  • Działanie mechanizmów drzwi typu "butterfly"
  • Szczelność poszycia dachowego

Zawieszenie

  • Stan amortyzatorów adaptacyjnych
  • Zużycie elementów zawieszenia
  • Stan układu hamulcowego i klocków

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *