BMW i3 - dane techniczne i opinie

BMW i3 – dane techniczne i opinie

BMW
Segment
Kompaktowy samochód elektryczny
Lata produkcji
2013-2022
Ocena ogólna
★4.2/5
Niezawodność
★4.0/5

Przegląd

BMW i3 to przełomowy model niemieckiego producenta, który zadebiutował w 2013 roku jako pierwszy seryjnie produkowany elektryczny samochód marki BMW. Pojazd został zbudowany na dedykowanej platformie wykorzystującej włókno węglowe (CFRP), co było nowatorskim rozwiązaniem w segmencie aut elektrycznych. Model wyróżniał się futurystycznym designem i innowacyjną konstrukcją nadwozia, która łączyła aluminiowe podwozie (Drive Module) z kompozytową kabiną pasażerską (Life Module). Takie rozwiązanie pozwoliło znacząco zredukować masę pojazdu, co przełożyło się na lepszą efektywność energetyczną. BMW i3 oferowano w dwóch wariantach: jako czysty elektryk (BEV) oraz w wersji z range extenderem (REX) - małym silnikiem benzynowym służącym jako generator prądu. W trakcie produkcji model przechodził modernizacje, z których najważniejsza miała miejsce w 2016 roku, kiedy zwiększono pojemność baterii z 22 kWh do 33 kWh, a później do 42.2 kWh.

Zalety

  • Innowacyjna, lekka konstrukcja z włókna węglowego
  • Wysokiej jakości materiały wykończeniowe
  • Zwrotność i doskonałe właściwości jezdne w mieście
  • Niskie koszty eksploatacji
  • Wysoka wartość rezydualna
  • Przestronne wnętrze mimo kompaktowych wymiarów zewnętrznych

Wady

  • Ograniczony zasięg w pierwszych wersjach
  • Wysokie koszty napraw elementów kompozytowych
  • Wąskie opony niepoprawiające właściwości jezdnych
  • Relatywnie wysoka cena zakupu

Silniki

Benzynowe

    • Range Extender 647 cm³ - 38KM

Diesel

    • Brak

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan baterii i jej rzeczywista pojemność
  • Sprawność układu chłodzenia baterii
  • Działanie range extendera (jeśli występuje)

Nadwozie

  • Stan połączeń elementów kompozytowych
  • Szczelność drzwi i okien
  • Korozja elementów aluminiowych podwozia

Zawieszenie

  • Stan wahaczy i łożysk
  • Sprawność amortyzatorów
  • Stan mocowań układu napędowego

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *