Nasz fotograf robi co może, aby pojawiło się tu ładne zdjęcie tego auta :)

Audi TT – dane techniczne i opinie

Audi
Segment
Sportowe coupe/roadster klasy kompaktowej
Lata produkcji
1998-2023 (3 generacje)
Ocena ogólna
★4.5/5
Niezawodność
★4/5

Przegląd

Audi TT to kultowy model sportowego samochodu, który zadebiutował w 1998 roku jako produkcyjna wersja konceptu zaprezentowanego w 1995 roku. Charakterystyczna, przełomowa stylistyka z zaokrąglonymi kształtami i wyraźnie zaznaczoną linią nadwozia stała się inspiracją dla wielu późniejszych projektów samochodowych. Model bazuje na platformie koncernu VAG wykorzystywanej m.in. w Volkswagenie Golfie, co przekłada się na świetne właściwości jezdne i sprawdzoną mechanikę. Wszystkie generacje TT oferowane były zarówno w wersji coupe jak i roadster, zawsze z naciskiem na sportowy charakter i wysoką jakość wykonania. Przez 25 lat produkcji samochód przeszedł znaczącą ewolucję, zachowując jednak charakterystyczne elementy designu. Trzecia generacja, produkowana od 2014 roku, oferuje najbardziej zaawansowane technologicznie rozwiązania, w tym cyfrowe zegary Virtual Cockpit i zaawansowane systemy wspomagania kierowcy.

Zalety

  • Ponadczasowy design i wysoka jakość wykonania
  • Świetne właściwości jezdne i prowadzenie
  • Mocne i niezawodne silniki
  • Wysoka wartość rezynapodażowa
  • Dostępność części zamiennych
  • Napęd quattro w mocniejszych wersjach

Wady

  • Wysokie koszty eksploatacji
  • Ograniczona przestrzeń na tylnej kanapie
  • Drogi serwis w ASO
  • Podatność na korozję w pierwszej generacji

Silniki

Benzynowe

    • 1.8T - 150/180/225KM
    • 2.0 TFSI - 200/211/230KM
    • 2.5 TFSI (RS) - 340/400KM
    • 3.2 VR6 - 250KM

Diesel

    • 2.0 TDI - 170KM

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan rozrządu i napinacza (szczególnie w 1.8T)
  • Szczelność układu olejowego
  • Stan turbosprężarki i jej osprzętu

Nadwozie

  • Ogniska korozji przy nadkolach i progach
  • Stan dachu w wersji roadster
  • Szczelność szyb i uszczelek

Zawieszenie

  • Stan wahaczy i łączników stabilizatora
  • Luzy na kolumnach McPhersona
  • Stan amortyzatorów i sprężyn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *