Audi RS7 - dane techniczne i opinie

Audi RS7 – dane techniczne i opinie

Audi
Segment
Luksusowy sportowy fastback klasy wyższej
Lata produkcji
2013-obecnie
Ocena ogólna
★4.8/5
Niezawodność
★4.2/5

Przegląd

Audi RS7 to topowa, sportowa odmiana modelu A7, wprowadzona na rynek w 2013 roku. To flagowy model działu Audi Sport (dawniej Quattro GmbH), łączący luksus z wyczynowymi osiągami. Samochód został zaprojektowany jako bezpośredni konkurent dla BMW M8 Gran Coupe i Mercedes-AMG GT 63. Pierwsza generacja (2013-2018) zbudowana na platformie MLB wykorzystywała podwójnie doładowany silnik V8 4.0 TFSI, współpracujący z 8-biegową przekładnią automatyczną Tiptronic i stałym napędem na wszystkie koła quattro. Model ten wyróżniał się agresywną stylizacją, poszerzonymi nadkolami i charakterystycznym dyfuzorem z ogromnymi końcówkami wydechu. Druga generacja (od 2019) przyniosła jeszcze więcej mocy i zaawansowanych technologii. Wprowadzono system mild hybrid 48V, aktywną aerodynamikę oraz najbardziej zaawansowany układ napędu quattro w historii marki. Samochód otrzymał również całkowicie cyfrowy kokpit z systemem MMI Touch Response.

Zalety

  • Wyjątkowe osiągi i przyspieszenie 0-100 km/h w 3.6s
  • Doskonałe właściwości jezdne dzięki napędowi quattro
  • Luksusowe wykończenie wnętrza
  • Praktyczność dzięki dużemu bagażnikowi i klapie typu fastback
  • Zaawansowane systemy bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy
  • Wysoka wartość rezydualna

Wady

  • Wysokie koszty zakupu i eksploatacji
  • Duże zużycie paliwa
  • Kosztowne części zamienne
  • Ograniczona przestrzeń na tylnej kanapie

Silniki

Benzynowe

    • 4.0 TFSI V8 (C7) - 560KM
    • 4.0 TFSI V8 Performance (C7) - 605KM
    • 4.0 TFSI V8 (C8) - 600KM
    • 4.0 TFSI V8 Performance (C8) - 630KM

Diesel

    • Brak

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan łańcucha rozrządu i napinacza
  • Szczelność układu olejowego i chłodzenia
  • Sprawność turbosprężarek

Nadwozie

  • Korozja progów i nadkoli
  • Stan lakieru i spasowanie elementów
  • Szczelność szyb panoramicznych

Zawieszenie

  • Stan zawieszenia pneumatycznego
  • Zużycie wahaczy i sworzni
  • Stan amortyzatorów adaptacyjnych

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *