Audi Q3 - dane techniczne i opinie

Audi Q3 – dane techniczne i opinie

Audi
Segment
SUV klasy kompaktowej
Lata produkcji
2011-obecnie (II generacja od 2018)
Ocena ogólna
★4.2/5
Niezawodność
★4/5

Przegląd

Audi Q3 to kompaktowy SUV premium, który zadebiutował w 2011 roku jako odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na luksusowe crossovery miejskie. Model został zbudowany na platformie PQ35, znanej z Volkswagena Tiguana pierwszej generacji. W 2018 roku zaprezentowano drugą generację modelu, która przeszła gruntowną metamorfozę. Nowe Q3 bazuje na platformie MQB, oferując znacznie więcej przestrzeni we wnętrzu oraz nowocześniejsze technologie. Charakterystyczny design z dużym grillem Singleframe i agresywnie stylizowanymi reflektorami LED podkreśla przynależność do rodziny Audi. Model ten cieszy się szczególnym uznaniem wśród klientów poszukujących połączenia prestiżu, funkcjonalności i miejskiej zwrotności. Q3 oferuje wysoką jakość wykończenia, zaawansowane systemy bezpieczeństwa oraz nowoczesne rozwiązania multimedialne, w tym wirtualny kokpit Audi Virtual Cockpit.

Zalety

  • Wysoka jakość wykonania i materiałów wykończeniowych
  • Przestronne wnętrze (szczególnie II generacja)
  • Bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa
  • Dobra wartość rezydualna
  • Szeroka gama jednostek napędowych
  • Prestiżowy wizerunek marki

Wady

  • Wysokie koszty serwisowania
  • Stosunkowo twarde zawieszenie
  • Droższe części zamienne niż u konkurencji
  • Ograniczona przestrzeń bagażowa w I generacji

Silniki

Benzynowe

    • 1.4 TFSI - 150KM
    • 2.0 TFSI - 170KM
    • 2.0 TFSI - 180KM
    • 2.0 TFSI - 230KM
    • RS Q3 2.5 TFSI - 340KM

Diesel

    • 2.0 TDI - 150KM
    • 2.0 TDI - 177KM
    • 2.0 TDI - 184KM

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan rozrządu i jego napinacza
  • Szczelność układu olejowego
  • Stan turbosprężarki

Nadwozie

  • Korozja progów i nadkoli
  • Stan lakieru, szczególnie na masce i zderzakach
  • Szczelność uszczelek dachowych

Zawieszenie

  • Stan amortyzatorów
  • Zużycie wahaczy i tulei metalowo-gumowych
  • Stan układu kierowniczego

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *