Audi A8 - dane techniczne i opinie

Audi A8 – dane techniczne i opinie

Audi
Segment
Segment F (luksusowa limuzyna)
Lata produkcji
1994-obecnie (obecnie IV generacja od 2017)
Ocena ogólna
★4.5/5
Niezawodność
★4/5

Przegląd

Audi A8 to flagowy model niemieckiego producenta, który zadebiutował w 1994 roku jako następca Audi V8. Model ten wyznaczył nowe standardy w segmencie luksusowych limuzyn, wprowadzając innowacyjną konstrukcję aluminiową Audi Space Frame (ASF), która znacząco zredukowała masę pojazdu przy zachowaniu wysokiej sztywności nadwozia. Od początku A8 konkurował bezpośrednio z Mercedes-Benz klasy S oraz BMW serii 7, oferując połączenie sportowego charakteru z luksusem. Model wyróżnia się zastosowaniem napędu quattro, który stał się wizytówką marki i zapewnia doskonałe właściwości jezdne w każdych warunkach. Najnowsza, czwarta generacja wprowadzona w 2017 roku, prezentuje zaawansowane systemy autonomicznej jazdy poziomu 3, cyfrowe zegary Audi Virtual Cockpit oraz innowacyjne rozwiązania w zakresie komfortu i bezpieczeństwa. Model oferowany jest w dwóch rozstawach osi, z których dłuższa wersja L zapewnia wyjątkową przestrzeń dla pasażerów tylnej kanapy.

Zalety

  • Wysoka jakość wykonania i materiałów wykończeniowych
  • Zaawansowane technologie i systemy wspomagające kierowcę
  • Komfortowe zawieszenie pneumatyczne w standardzie
  • Przestronne wnętrze, szczególnie w wersji L
  • Świetne właściwości jezdne dzięki napędowi quattro
  • Wysoka wartość rezydualna

Wady

  • Wysokie koszty eksploatacji i napraw
  • Skomplikowana elektronika podatna na usterki
  • Drogi serwis i części zamienne
  • Duże zużycie paliwa w wersjach benzynowych

Silniki

Benzynowe

    • 3.0 TFSI - 340KM
    • 4.0 TFSI - 460KM
    • 4.0 TFSI S8 - 571KM

Diesel

    • 3.0 TDI - 286KM
    • 4.0 TDI - 435KM

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan łańcucha rozrządu w silnikach 3.0 TFSI
  • Szczelność układu olejowego
  • Sprawność turbosprężarek

Nadwozie

  • Korozja przy łączeniach elementów aluminiowych
  • Stan powłoki lakierniczej
  • Szczelność szyb panoramicznych

Zawieszenie

  • Stan miechów pneumatycznych
  • Sprawność amortyzatorów adaptacyjnych
  • Zużycie wahaczy i sworzni

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *