Audi A4 Allroad - dane techniczne i opinie

Audi A4 Allroad – dane techniczne i opinie

Audi
Segment
Kombi podwyższone klasy średniej
Lata produkcji
2009-obecnie (B8, B9)
Ocena ogólna
★4.5/5
Niezawodność
★4/5

Przegląd

Audi A4 Allroad to uterenowiona wersja popularnego kombi A4 Avant, która zadebiutowała w 2009 roku. Model ten powstał jako odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na samochody łączące komfort jazdy osobówką z możliwościami terenowymi SUV-ów. Charakterystycznymi cechami Allroada są zwiększony prześwit (+37mm w porównaniu do standardowego A4), plastikowe nakładki na nadkolach oraz zmodyfikowany układ napędowy quattro. Samochód wyposażono w zaawansowany system kontroli zjazdu ze wzniesień oraz specjalnie dostosowane tryby jazdy w terenie. W 2016 roku zadebiutowała druga generacja modelu (B9), która przyniosła znaczące udoskonalenia technologiczne, w tym nową platformę MLB evo, zaawansowane systemy wspomagania kierowcy oraz ulepszone materiały wykończeniowe. Model ten szczególnie ceniony jest na rynkach europejskich za wszechstronność i premium-owe wykonanie.

Zalety

  • Wysoka jakość wykonania i materiałów
  • Świetne właściwości jezdne na różnych nawierzchniach
  • Przestronne i funkcjonalne wnętrze
  • Bardzo dobra trwałość mechaniczna
  • Skuteczny napęd quattro
  • Wysoka wartość rezypidualna

Wady

  • Wysokie koszty serwisowania
  • Droższe części zamienne niż w standardowym A4
  • Większe zużycie paliwa przez zwiększoną masę
  • Ograniczone możliwości terenowe w porównaniu z klasycznymi SUV-ami

Silniki

Benzynowe

    • 2.0 TFSI - 211KM
    • 2.0 TFSI - 252KM
    • 2.0 TFSI - 245KM

Diesel

    • 2.0 TDI - 143KM
    • 2.0 TDI - 170KM
    • 2.0 TDI - 190KM
    • 3.0 TDI - 245KM

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan rozrządu i jego napędu
  • Szczelność układu olejowego
  • Sprawność turbosprężarki

Nadwozie

  • Korozja progów i nadkoli
  • Stan powłoki lakierniczej pod nakładkami
  • Szczelność uszczelnień szyb i szyberdachu

Zawieszenie

  • Stan amortyzatorów pneumatycznych
  • Luzy w układzie kierowniczym
  • Zużycie wahaczy i sworzni

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *