Przegląd

Alfa Romeo Spider to jeden z najbardziej ikonicznych włoskich roadsterów, który zadebiutował w 1966 roku jako następca Giulietty Spider. Model ten, zaprojektowany przez studio Pininfarina, stał się synonimem stylu i sportowej elegancji, pozostając w produkcji przez prawie trzy dekady w pierwszej generacji. Samochód przeszedł kilka znaczących modernizacji, zachowując jednak charakterystyczną sylwetkę z długą maską i krótkim tyłem. Najbardziej znana seria 105/115 była produkowana do 1993 roku, po czym zastąpiono ją nowocześniejszą serią 916, która dzieliła płytę podłogową z modelem GTV. Spider wyróżniał się doskonałymi właściwościami jezdnymi, charakterystycznym dla Alfy Romeo prowadzeniem i wyjątkowym brzmieniem silników. Model ten stał się symbolem włoskiej motoryzacji i był często wybierany przez entuzjastów samochodów sportowych poszukujących emocji z jazdy kabrioletem.

Zalety

  • Ponadczasowy, elegancki design
  • Znakomite właściwości jezdne
  • Charakterystyczny dźwięk silników
  • Dobra aerodynamika przy złożonym dachu
  • Stosunkowo przestronne wnętrze jak na roadstera
  • Wysoka wartość kolekcjonerska

Wady

  • Podatność na korozję (szczególnie starsze modele)
  • Wysokie koszty części zamiennych
  • Problemy z elektroniką w nowszych wersjach
  • Przecieki dachu w starszych egzemplarzach

Silniki

Benzynowe

    • 1.3 Twin Cam - 87KM
    • 1.6 Twin Cam - 109KM
    • 1.8 Twin Cam - 122KM
    • 2.0 Twin Spark - 150KM
    • 3.0 V6 24V - 192KM

Diesel

    • Brak

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan rozrządu i jego napędu
  • Szczelność układu olejowego
  • Sprawdzenie kompresji w cylindrach

Nadwozie

  • Korozja progów i podłogi
  • Stan poszycia drzwi i błotników
  • Szczelność dachu

Zawieszenie

  • Stan wahaczy i sworzni
  • Szczelność amortyzatorów
  • Stan stabilizatorów