
Rover 75 – dane techniczne i opinie
Rover
Segment
Segment E (klasa wyższa średnia)
Lata produkcji
1998-2005
Ocena ogólna
★4.0/5.0
Niezawodność
★3.5/5.0
Przegląd
Rover 75 to flagowy model brytyjskiej marki, który zadebiutował w 1998 roku jako następca modeli 800 i 600. Samochód powstał przy współpracy z BMW, które było wówczas właścicielem marki Rover. Model 75 łączył w sobie klasyczny brytyjski styl z niemiecką technologią i jakością wykonania. Auto zostało zaprojektowane z myślą o konkurowaniu z takimi modelami jak BMW serii 5 czy Mercedes klasy E. Charakteryzowało się bardzo dobrym wykończeniem wnętrza, wykorzystaniem wysokiej jakości materiałów oraz stylizacją nawiązującą do klasycznych brytyjskich limuzyn. W 2004 roku przeprowadzono facelifting modelu, wprowadzając zmiany w wyglądzie przedniej części nadwozia oraz modyfikacje techniczne. Produkcja zakończyła się w 2005 roku, gdy firma MG Rover zbankrutowała. Łącznie wyprodukowano około 211 000 egzemplarzy tego modelu.Zalety
- Wysoki komfort jazdy
- Bardzo dobre wyciszenie wnętrza
- Wysokiej jakości materiały wykończeniowe
- Przestronne wnętrze
- Bogate wyposażenie standardowe
- Charakterystyczny, klasyczny design
Wady
- Wysokie koszty części zamiennych
- Problemy z elektroniką
- Podatność na korozję
- Ograniczona dostępność części
Silniki
Benzynowe
- 1.8 K-Series - 120KM
- 1.8T K-Series - 150KM
- 2.0 V6 - 150KM
- 2.5 V6 - 177KM
Diesel
- 2.0 CDT - 115KM
- 2.0 CDTi - 131KM
Na co warto zwrócić uwagę
Silnik
- Stan uszczelki pod głowicą (szczególnie w silnikach K-Series)
- Wycieki oleju z silnika
- Stan paska rozrządu i jego wymiana
Nadwozie
- Korozja progów i nadkoli
- Stan powłoki lakierniczej
- Szczelność uszczelnień szyb
Zawieszenie
- Stan wahaczy i sworzni
- Szczelność amortyzatorów
- Zużycie tulei stabilizatorów
- RAM 3500 – dane techniczne i opinie
- Kalkulator prędkości – przeliczenie mil na kilometry