Lamborghini Gallardo - dane techniczne i opinie

Lamborghini Gallardo – dane techniczne i opinie

Lamborghini
Segment
Supersamochód
Lata produkcji
2003-2013
Ocena ogólna
★4.8/5
Niezawodność
★4/5

Przegląd

Lamborghini Gallardo to przełomowy model w historii włoskiej marki, który zadebiutował w 2003 roku jako mniejszy brat modelu Murciélago. Był to pierwszy model Lamborghini stworzony pod skrzydłami koncernu Audi, co znacząco wpłynęło na jego jakość wykonania i niezawodność. Gallardo zostało zaprojektowane jako bardziej przystępny i praktyczny supersamochód, oferujący jednak typowe dla marki osiągi i charakterystyczny design. Centralnie umieszczony silnik V10 i napęd na wszystkie koła stały się wizytówką tego modelu. W czasie 10-letniej produkcji powstało ponad 14 000 egzemplarzy, co czyni go najlepiej sprzedającym się Lamborghini w historii. Model przeszedł znaczący facelifting w 2008 roku (LP560-4), otrzymując mocniejszy silnik i przeprojektowane elementy nadwozia. Powstało również wiele wersji specjalnych, w tym Superleggera, Spyder, Balboni Edition czy Super Trofeo Stradale, które jeszcze bardziej ugruntowały pozycję Gallardo jako ikony motoryzacji początku XXI wieku.

Zalety

  • Wyjątkowe osiągi i charakterystyka silnika V10
  • Świetna trakcja dzięki napędowi na wszystkie koła
  • Wysoka jakość wykonania dzięki technologiom Audi
  • Relatywnie niskie koszty utrzymania jak na supersamochód
  • Dobra widoczność i ergonomia kokpitu
  • Wysoka wartość kolekcjonerska

Wady

  • Wysokie koszty serwisowania
  • Ograniczona przestrzeń bagażowa
  • Problematyczna skrzynia E-gear w starszych modelach
  • Wysokie spalanie w cyklu miejskim

Silniki

Benzynowe

    • 5.0 V10 - 500KM
    • 5.2 V10 - 560KM
    • 5.2 V10 Superleggera - 570KM

Diesel

    • Brak

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan układu rozrządu i napędu pomocniczego
  • Szczelność układu olejowego
  • Sprawność układu chłodzenia

Nadwozie

  • Korozja elementów aluminiowych
  • Stan lakieru i ewentualne naprawy powypadkowe
  • Szczelność dachu w wersji Spyder

Zawieszenie

  • Stan zawieszenia magnetoreologicznego
  • Zużycie tarcz i klocków hamulcowych
  • Stan wahaczy i tulei

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *