Lamborghini Huracan - dane techniczne i opinie

Lamborghini Huracan – dane techniczne i opinie

Lamborghini
Segment
Supersamochód
Lata produkcji
2014-obecnie
Ocena ogólna
★5
Niezawodność
★4

Przegląd

Lamborghini Huracán to następca legendarnego modelu Gallardo, wprowadzony na rynek w 2014 roku. Samochód został zaprojektowany jako bezpośredni konkurent dla Ferrari 458 Italia, wykorzystując najnowocześniejsze technologie i rozwiązania konstrukcyjne grupy Volkswagen. Model ten został zbudowany na platformie modułowej współdzielonej z Audi R8, jednak otrzymał charakterystyczny dla marki Lamborghini design oraz własne rozwiązania techniczne. Nazwa Huracán, zgodnie z tradycją marki, pochodzi od hiszpańskiego byka walczącego w 1879 roku. Huracán wyposażony jest w centralnie umieszczony silnik V10 o pojemności 5.2 litra, który w połączeniu z zaawansowanym napędem na wszystkie koła (w większości wersji) oraz 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową Lamborghini Doppia Frizione (LDF) zapewnia wyjątkowe osiągi i charakterystykę jazdy.

Zalety

  • Wyjątkowe osiągi i przyspieszenie 0-100 km/h poniżej 3 sekund
  • Niezawodny i sprawdzony silnik V10
  • Świetne właściwości jezdne i prowadzenie
  • Nowoczesny system multimedialny i wyposażenie
  • Doskonała aerodynamika i stabilność przy wysokich prędkościach
  • Wysokie wartości rezydulane

Wady

  • Bardzo wysokie koszty eksploatacji i serwisowania
  • Ograniczona widoczność do tyłu
  • Mała przestrzeń bagażowa
  • Wysokie zużycie paliwa

Silniki

Benzynowe

    • 5.2 V10 LP610-4 - 610KM
    • 5.2 V10 LP580-2 - 580KM
    • 5.2 V10 LP640-4 Performante - 640KM
    • 5.2 V10 LP640-4 EVO - 640KM

Diesel

    • Brak

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan układu chłodzenia i poziom płynów eksploatacyjnych
  • Kontrola szczelności układu olejowego
  • Stan pasków rozrządu i napędowych

Nadwozie

  • Stan powłoki lakierniczej i ewentualne naprawy powypadkowe
  • Szczelność szyb i uszczelnień
  • Stan elementów z włókna węglowego

Zawieszenie

  • Stan amortyzatorów magnetoreologicznych
  • Zużycie tarcz i klocków hamulcowych
  • Stan zawieszenia pneumatycznego

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *