Audi RS6 - dane techniczne i opinie

Audi RS6 – dane techniczne i opinie

Audi
Segment
Sportowe kombi klasy wyższej
Lata produkcji
2002-obecnie (C5: 2002-2004, C6: 2008-2010, C7: 2013-2018, C8: 2019-obecnie)
Ocena ogólna
★4.8/5
Niezawodność
★3.5/5

Przegląd

Audi RS6 to flagowy model sportowy marki Audi, łączący niesamowite osiągi z praktycznością kombi. Model ten zadebiutował w 2002 roku jako odpowiedź na BMW M5 i Mercedes-AMG E63. RS6 zawsze wyróżniał się zastosowaniem najbardziej zaawansowanych technologii i potężnych jednostek napędowych. Przez lata ewolucji, RS6 przeszło znaczącą metamorfozę - od pierwszej generacji C5 z podwójnie doładowanym V8, przez eksperyment z silnikiem V10 w generacji C6, aż po obecnie stosowane podwójnie doładowane V8 w wersjach C7 i C8. Każda generacja wprowadzała nowe rozwiązania w zakresie aerodynamiki, układu napędowego i elektroniki. Model ten zasłynął z fenomenalnego połączenia komfortu jazdy z osiągami na poziomie supersamochodów. Stałym elementem pozostał napęd na wszystkie koła quattro, który w połączeniu z zaawansowanym zawieszeniem zapewnia fenomenalne prowadzenie w każdych warunkach.

Zalety

  • Wyjątkowe osiągi przy zachowaniu praktyczności kombi
  • Napęd quattro zapewniający świetną trakcję
  • Wysoka jakość wykończenia wnętrza
  • Zaawansowane systemy bezpieczeństwa
  • Prestiż i ekskluzywność marki
  • Świetne właściwości jezdne

Wady

  • Wysokie koszty eksploatacji i serwisowania
  • Duże zużycie paliwa
  • Drogie części zamienne
  • Skomplikowana konstrukcja podatna na awarie

Silniki

Benzynowe

    • 4.2 V8 biturbo - 450KM
    • 5.0 V10 biturbo - 580KM
    • 4.0 V8 biturbo - 560-605KM
    • 4.0 V8 biturbo - 600KM

Diesel

    • Brak

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan turbosprężarek i układu doładowania
  • Szczelność układu olejowego
  • Działanie układu zmiennych faz rozrządu

Nadwozie

  • Korozja progów i nadkoli
  • Stan powłoki lakierniczej
  • Szczelność uszczelnień szyb i dachu

Zawieszenie

  • Stan zawieszenia pneumatycznego
  • Zużycie wahaczy i sworzni
  • Stan amortyzatorów adaptacyjnych

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *