Volvo S80 - dane techniczne i opinie

Volvo S80 – dane techniczne i opinie

Volvo
Segment
Segment E - klasa wyższa średnia
Lata produkcji
1998-2016 (dwie generacje)
Ocena ogólna
★4.2/5
Niezawodność
★4/5

Przegląd

Volvo S80 to flagowa limuzyna szwedzkiej marki, która zadebiutowała w 1998 roku jako następca modelu 960/S90. Samochód został zbudowany na platformie Volvo P2, która później posłużyła jako baza dla modeli S60, V70 oraz XC90. Model ten wyznaczył nowe standardy bezpieczeństwa w segmencie klasy wyższej średniej. Pierwsza generacja (1998-2006) wprowadziła rewolucyjne rozwiązania w dziedzinie bezpieczeństwa, w tym system WHIPS chroniący przed urazami kręgosłupa szyjnego oraz boczne kurtyny powietrzne. Charakterystyczna sylwetka z "ramionami" na masce stała się wizytówką nowego języka stylistycznego Volvo. Druga generacja (2006-2016) została oparta na platformie Ford EUCD/Volvo P3. Wprowadziła bardziej wyrafinowane systemy bezpieczeństwa, w tym aktywny tempomat z funkcją hamowania awaryjnego oraz system monitorowania martwego pola. Wnętrze zyskało na premium-owości, zachowując skandynawski minimalizm.

Zalety

  • Wyjątkowy poziom bezpieczeństwa biernego i czynnego
  • Bardzo komfortowe fotele z ergonomicznym układem
  • Przestronne wnętrze i duży bagażnik
  • Wysoka jakość wykończenia
  • Trwałe silniki D5 i T6
  • Dobre wyciszenie kabiny

Wady

  • Wysokie koszty części zamiennych
  • Problematyczna elektronika w starszych egzemplarzach
  • Stosunkowo wysokie zużycie paliwa w wersjach benzynowych
  • Skomplikowana konstrukcja układu napędowego w wersjach AWD

Silniki

Benzynowe

    • 2.0T - 180KM
    • 2.5T - 210KM
    • T6 2.9 - 272KM
    • 3.2 - 238KM
    • 4.4 V8 - 315KM

Diesel

    • 2.4D - 163KM
    • D5 2.4 - 185KM
    • D5 2.4 - 205KM

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan rozrządu i jego napinacza
  • Szczelność układu chłodzenia
  • Wycieki oleju z okolic turbosprężarki

Nadwozie

  • Korozja progów i nadkoli
  • Stan powłoki lakierniczej na masce i dachu
  • Szczelność uszczelnień szyb i świetlika

Zawieszenie

  • Stan wahaczy i tulei metalowo-gumowych
  • Szczelność amortyzatorów
  • Stan łożysk kół

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *