
Volkswagen Lupo – dane techniczne i opinie
Volkswagen
Segment
Segment A (miejski)
Lata produkcji
1998-2005
Ocena ogólna
★4/5
Niezawodność
★4/5
Przegląd
Volkswagen Lupo to miejski samochód osobowy, który zadebiutował w 1998 roku jako następca modelu Polo w wersji trzydrzwiowej. Nazwa pochodzi od łacińskiego słowa "wilk", co miało podkreślać dynamiczny charakter auta mimo jego niewielkich rozmiarów. Model ten został zbudowany na platformie A00, którą dzielił z SEAT-em Arosa. Lupo wyróżniało się kompaktowymi wymiarami (długość zaledwie 3,53 m) i nowoczesnym jak na tamte czasy designem. Szczególną uwagę przyciągała wersja 3L TDI, która zużywała tylko 3 litry paliwa na 100 km. VW Lupo zapisał się w historii motoryzacji jako pierwsze seryjnie produkowane auto z zużyciem paliwa poniżej 3l/100km (wersja 3L TDI). Model ten wprowadził również wiele innowacyjnych rozwiązań, takich jak automatyczna skrzynia biegów czy elementy karoserii wykonane z aluminium w wersji 3L.Zalety
- Małe zużycie paliwa
- Wysoka jakość wykonania
- Dobre właściwości jezdne
- Kompaktowe wymiary idealne do miasta
- Trwałe silniki (szczególnie diesle)
- Dobra dostępność części zamiennych
Wady
- Mała przestrzeń bagażowa
- Ciasne tylne siedzenia
- Droższe części niż w konkurencyjnych autach
- Problemy z korozją progów i nadkoli
Silniki
Benzynowe
- 1.0 - 50KM
- 1.4 8V - 75KM
- 1.4 16V - 100KM
- 1.6 16V GTI - 125KM
Diesel
- 1.2 TDI 3L - 61KM
- 1.4 TDI - 75KM
- 1.7 SDI - 60KM
Na co warto zwrócić uwagę
Silnik
- Stan rozrządu i jego napinacza
- Szczelność układu olejowego
- Działanie turbosprężarki (w wersjach turbo)
Nadwozie
- Stan progów i nadkoli
- Szczelność uszczelki szyby czołowej
- Stan mocowań drzwi
Zawieszenie
- Stan wahaczy i sworzni
- Kondycja amortyzatorów
- Stan tulei stabilizatora