Subaru Solterra – dane techniczne i opinie
Subaru
        Segment
                    SUV elektryczny klasy średniej
                Lata produkcji
                    2022-obecnie
                Ocena ogólna
                    ★4.2/5
                Niezawodność
                    ★4.5/5
                Przegląd
Subaru Solterra to pierwszy w pełni elektryczny model japońskiej marki, wprowadzony na rynek w 2022 roku. Powstał we współpracy z Toyotą i dzieli platformę oraz większość komponentów z modelem Toyota bZ4X. Nazwa Solterra pochodzi od połączenia łacińskich słów "Sol" (słońce) i "Terra" (ziemia). Model został zbudowany na dedykowanej platformie e-SUBARU Global Platform, zaprojektowanej specjalnie dla pojazdów elektrycznych. Charakteryzuje się napędem na wszystkie koła (Symmetrical AWD), który jest wizytówką marki Subaru, oraz zaawansowanymi systemami bezpieczeństwa. Solterra oferuje przestronne wnętrze z bagażnikiem o pojemności 452 litrów oraz nowoczesny kokpit z 12,3-calowym ekranem dotykowym. Auto wyposażono w baterię o pojemności 71,4 kWh, która zapewnia zasięg do 460 km (WLTP) w wariancie z napędem na przednią oś.Zalety
- Standardowy napęd na wszystkie koła
 - Wysoki poziom bezpieczeństwa i bogate wyposażenie
 - Przestronne wnętrze i dobra jakość wykończenia
 - Duży prześwit (21 cm) i zdolności terenowe
 - Szybkie ładowanie DC do 150 kW
 - 8-letnia gwarancja na baterię
 
Wady
- Wysoka cena zakupu
 - Wolniejsze ładowanie AC (6.6 kW) w porównaniu do konkurencji
 - Ograniczona sieć dealerska
 - Stosunkowo niewielka pojemność bagażnika w tej klasie
 
Silniki
Benzynowe
- Brak
 
Diesel
- Brak
 
Na co warto zwrócić uwagę
Silnik
- Stan układu chłodzenia baterii
 - Sprawność falownika
 - Kontrola połączeń elektrycznych wysokiego napięcia
 
Nadwozie
- Szczelność uszczelnień drzwi i okien
 - Stan powłoki lakierniczej
 - Korozja punktów mocowania zawieszenia
 
Zawieszenie
- Stan amortyzatorów
 - Zużycie łożysk kół
 - Stan zawieszenia pneumatycznego
 
