Przegląd

Porsche Panamera to luksusowy fastback, który zadebiutował w 2009 roku jako pierwsza czterodrzwiowa limuzyna w historii marki. Model ten został stworzony, aby konkurować z takimi autami jak Mercedes-Benz klasy S czy BMW serii 7, jednocześnie oferując charakterystyczne dla Porsche właściwości jezdne. Druga generacja Panamery, wprowadzona w 2016 roku, przyniosła znaczące zmiany stylistyczne i technologiczne. Samochód został zbudowany na nowej platformie MSB, współdzielonej z Bentleyem Continental GT. Wprowadzono również bardziej opływową sylwetkę, która spotkała się z lepszym przyjęciem niż kontrowersyjna stylistyka pierwszej generacji. W 2020 roku model przeszedł facelifting, który przyniósł odświeżony design oraz ulepszone systemy wspomagające jazdę. Panamera wyróżnia się na rynku połączeniem luksusowego wnętrza, sportowych osiągów i praktyczności użytkowania, oferując również wersje hybrydowe plug-in.

Zalety

  • Wyjątkowe właściwości jezdne jak na samochód tej klasy
  • Bardzo wysokiej jakości wykończenie wnętrza
  • Szeroka gama jednostek napędowych
  • Dostępność wersji hybrydowych plug-in
  • Przestronne wnętrze i praktyczny bagażnik
  • Zaawansowane systemy bezpieczeństwa i wspomagania jazdy

Wady

  • Wysokie koszty zakupu i eksploatacji
  • Skomplikowana elektronika podatna na usterki
  • Ograniczona przestrzeń nad głową dla pasażerów z tyłu
  • Wysoki koszt części zamiennych i napraw

Silniki

Benzynowe

    • 3.0 V6 - 330KM
    • 2.9 V6 Twin-Turbo - 440KM
    • 4.0 V8 Twin-Turbo - 460-630KM
    • 4.0 V8 Turbo S E-Hybrid - 700KM

Diesel

    • 4.0 V8 TDI - 422KM

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Sprawdzenie szczelności układu chłodzenia
  • Kontrola stanu łańcucha rozrządu
  • Stan turbosprężarek i układu wtryskowego

Nadwozie

  • Kontrola stanu lakieru i ewentualnych śladów korozji
  • Sprawdzenie szczelności szyb panoramicznych
  • Działanie wszystkich klap i pokryw

Zawieszenie

  • Stan zawieszenia pneumatycznego
  • Sprawdzenie amortyzatorów adaptacyjnych
  • Stan wahaczy i tulei metalowo-gumowych