
Peugeot 607 – dane techniczne i opinie
Peugeot
Segment
Segment E (klasa wyższa-średnia)
Lata produkcji
2000-2010
Ocena ogólna
★3.5/5
Niezawodność
★3/5
Przegląd
Peugeot 607 to flagowy model francuskiego producenta, który zadebiutował w 2000 roku jako następca modelu 605. Samochód został zaprojektowany z myślą o konkurowaniu z niemieckimi rywalami takimi jak BMW serii 5 czy Mercedes klasy E. Model ten wyróżniał się charakterystycznym, eleganckim designem z chromowanymi akcentami i charakterystycznym "lwim" przodem. Wnętrze oferowało wysoki poziom komfortu i wykończenia, z naciskiem na wykorzystanie wysokiej jakości materiałów i zaawansowanych rozwiązań technologicznych. 607 był szczególnie popularny na rynku francuskim i w krajach Beneluxu, gdzie doceniano go za komfortowe zawieszenie hydropneumatyczne (w niektórych wersjach) oraz bogate wyposażenie standardowe. Model przeszedł facelifting w 2004 roku, który przyniósł delikatne zmiany stylistyczne i technologiczne usprawnienia.Zalety
- Bardzo komfortowe zawieszenie
- Przestronne wnętrze
- Bogate wyposażenie standardowe
- Dobra izolacja akustyczna
- Wysokiej jakości materiały wykończeniowe
- Konkurencyjna cena na rynku wtórnym
Wady
- Wysokie koszty napraw
- Problematyczna elektronika
- Szybka utrata wartości
- Trudność w znalezieniu części zamiennych
Silniki
Benzynowe
- 2.0 16V - 136KM
- 2.2 16V - 158KM
- 3.0 V6 - 207KM
Diesel
- 2.0 HDi - 109KM
- 2.2 HDi - 133KM
- 2.7 HDi V6 - 204KM
Na co warto zwrócić uwagę
Silnik
- Stan rozrządu i jego napędu
- Szczelność układu wtryskowego (szczególnie w dieslu)
- Wycieki oleju z okolic uszczelki pod głowicą
Nadwozie
- Korozja progów i nadkoli
- Stan uszczelnień drzwi i okien
- Sprawność mechanizmów składania lusterek
Zawieszenie
- Stan zawieszenia hydropneumatycznego
- Zużycie elementów układu kierowniczego
- Stan amortyzatorów i sprężyn
- Infiniti M – dane techniczne i opinie
- Renault Alaskan – dane techniczne i opinie