Maserati Quattroporte - dane techniczne i opinie

Maserati Quattroporte – dane techniczne i opinie

Maserati
Segment
Luksusowa limuzyna segmentu F
Lata produkcji
2003-obecnie (VI generacja od 2016)
Ocena ogólna
★4.5/5
Niezawodność
★3/5

Przegląd

Maserati Quattroporte to flagowa limuzyna włoskiego producenta, łącząca sportowego ducha z luksusem najwyższej klasy. Model ten, którego nazwa dosłownie oznacza "cztery drzwi", zadebiutował w 1963 roku, jednak prawdziwą rewolucję przeszedł wraz z wprowadzeniem piątej generacji w 2003 roku. Aktualnie produkowana szósta generacja (od 2016 roku) została zaprojektowana we współpracy z Ferrari, co widać szczególnie w konstrukcji jednostek napędowych. Samochód został zbudowany na zmodyfikowanej platformie wykorzystującej elementy aluminiowe i wysokowytrzymałe stopy stali, co pozwoliło znacząco zredukować masę pojazdu. Quattroporte wyróżnia się na tle konkurencji wyjątkowym połączeniem sportowych osiągów z komfortem podróżowania. To jeden z niewielu samochodów w segmencie, który oferuje tak emocjonujące wrażenia z jazdy przy zachowaniu pełnego luksusu typowego dla tej klasy pojazdów.

Zalety

  • Wyjątkowe osiągi i charakterystyka silników Ferrari
  • Niepowtarzalny włoski design
  • Doskonałe właściwości jezdne
  • Ekskluzywne wykończenie wnętrza
  • Rozpoznawalność i prestiż marki
  • Świetne brzmienie silników V6 i V8

Wady

  • Wysokie koszty eksploatacji i serwisowania
  • Problematyczna elektronika
  • Szybka utrata wartości
  • Mniejsza niezawodność w porównaniu do niemieckiej konkurencji

Silniki

Benzynowe

    • 3.0 V6 Twin-Turbo - 350KM
    • 3.0 V6 Twin-Turbo S - 430KM
    • 3.8 V8 Twin-Turbo GTS - 530KM
    • 3.8 V8 Twin-Turbo Trofeo - 580KM

Diesel

    • 3.0 V6 Diesel - 275KM

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan rozrządu i napinacza
  • Szczelność układu olejowego
  • Działanie turbosprężarek

Nadwozie

  • Korozja progów i nadkoli
  • Stan lakieru i spasowanie elementów
  • Szczelność szyb i szyberdachu

Zawieszenie

  • Stan amortyzatorów pneumatycznych
  • Zużycie sworzni i tulei
  • Stan zawieszenia aktywnego Skyhook

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *