Lexus IS - dane techniczne i opinie

Lexus IS – dane techniczne i opinie

Lexus
Segment
Segment D - klasa średnia premium
Lata produkcji
2000-obecnie (I gen: 2000-2005, II gen: 2005-2013, III gen: 2013-obecnie)
Ocena ogólna
★4.5/5
Niezawodność
★4.2/5

Przegląd

Lexus IS to sportowy sedan klasy średniej premium, który zadebiutował w 2000 roku jako następca modelu Toyota Altezza. Model ten został stworzony jako bezpośredni konkurent dla niemieckich sedanów takich jak BMW serii 3 czy Mercedes klasy C. Pierwsza generacja (XE10) wprowadziła na rynek charakterystyczny design z agresywną linią boczną i tylnymi lampami w stylu "crystal". Samochód wyróżniał się doskonałym prowadzeniem i wysoką jakością wykonania, typową dla marki Lexus. Kolejne generacje (XE20 i XE30) kontynuowały rozwój modelu, wprowadzając coraz nowocześniejsze technologie, lepsze materiały wykończeniowe i bardziej zaawansowane systemy bezpieczeństwa. IS stał się synonimem niezawodności i komfortu w segmencie premium.

Zalety

  • Wysoka jakość wykonania i materiałów
  • Niezawodne jednostki napędowe
  • Precyzyjne prowadzenie
  • Komfortowe zawieszenie
  • Bogate wyposażenie standardowe
  • Wysoka wartość rezydualna

Wady

  • Wyższe koszty serwisowania niż u konkurencji
  • Ograniczona przestrzeń na tylnej kanapie
  • Stosunkowo wysokie spalanie w wersjach benzynowych
  • Mniejsza sieć serwisowa niż u niemieckich konkurentów

Silniki

Benzynowe

    • 2.0 IS200 - 155KM
    • 2.5 IS250 - 208KM
    • 3.5 IS350 - 306KM
    • 5.0 IS-F - 423KM

Diesel

    • 2.2 IS220d - 177KM
    • 2.2 IS200d - 150KM

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Sprawdzenie historii serwisowej i regularności wymian oleju
  • Kontrola szczelności układu chłodzenia
  • Stan rozrządu i jego ostatnia wymiana

Nadwozie

  • Kontrola stanu zabezpieczenia antykorozyjnego
  • Sprawdzenie szczelności szyb i szyberdachu
  • Stan lakieru i ewentualne ślady napraw powypadkowych

Zawieszenie

  • Stan wahaczy i tulei metalowo-gumowych
  • Sprawdzenie amortyzatorów i sprężyn
  • Kontrola układu kierowniczego pod kątem luzów

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *