Land Rover Range Rover Velar - dane techniczne i opinie

Land Rover Range Rover Velar – dane techniczne i opinie

Land Rover
Segment
SUV klasy premium
Lata produkcji
2017-obecnie
Ocena ogólna
★4.2/5
Niezawodność
★3.5/5

Przegląd

Range Rover Velar zadebiutował w 2017 roku jako model wypełniający lukę między Evoque a Sport w gamie Land Rovera. Nazwa "Velar" nawiązuje do prototypów pierwszego Range Rovera z lat 60., kiedy to inżynierowie używali tej nazwy jako kod dla testowanych pojazdów. Model ten został zbudowany na platformie iQ[Al], wspólnej z Jaguarem F-Pace. Wyróżnia się niezwykle eleganckim, minimalistycznym designem oraz zaawansowanymi rozwiązaniami technologicznymi, w tym podwójnym ekranem dotykowym Touch Pro Duo. W 2020 roku model przeszedł delikatny lifting, wprowadzając udoskonalony system multimedialny Pivi Pro, nowe jednostki napędowe oraz hybrydowe układy typu mild hybrid. Velar łączy luksus z terenowymi możliwościami charakterystycznymi dla marki Land Rover.

Zalety

  • Wyjątkowy, elegancki design zewnętrzny
  • Wysokiej jakości materiały wykończeniowe
  • Zaawansowany system multimedialny
  • Świetne właściwości jezdne na drodze i w terenie
  • Szeroka gama jednostek napędowych
  • Komfortowe zawieszenie pneumatyczne

Wady

  • Wysoka cena zakupu i części zamiennych
  • Problematyczna elektronika
  • Stosunkowo wysokie koszty eksploatacji
  • Ograniczona przestrzeń na tylnej kanapie

Silniki

Benzynowe

    • P250 2.0T - 250KM
    • P300 2.0T - 300KM
    • P340 3.0T - 340KM
    • P400 3.0T - 400KM
    • P550 5.0 V8 - 550KM

Diesel

    • D180 2.0 - 180KM
    • D240 2.0 - 240KM
    • D275 3.0 - 275KM
    • D300 3.0 - 300KM

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Sprawdzenie szczelności układu chłodzenia
  • Kontrola działania układu miękkiej hybrydy
  • Stan łańcucha rozrządu w silnikach benzynowych

Nadwozie

  • Sprawdzenie działania zawieszenia pneumatycznego
  • Kontrola szczelności panoramicznego dachu
  • Stan powłoki lakierniczej pod kątem korozji

Zawieszenie

  • Stan amortyzatorów pneumatycznych
  • Sprawdzenie luzów w układzie kierowniczym
  • Kontrola stanu wahaczy i tulei metalowo-gumowych

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *