Jaguar XF - dane techniczne i opinie

Jaguar XF – dane techniczne i opinie

Jaguar
Segment
Segment E - klasa wyższa średnia
Lata produkcji
2008-obecnie (II generacja od 2015)
Ocena ogólna
★4.2/5
Niezawodność
★3.5/5

Przegląd

Jaguar XF zadebiutował w 2008 roku jako następca modelu S-Type. Samochód został zaprojektowany pod kierownictwem Iana Calluma i reprezentował nowe oblicze marki Jaguar, łącząc sportowy charakter z luksusem typowym dla brytyjskiej marki. Model ten szybko zyskał uznanie za połączenie komfortu jazdy z dynamicznymi właściwościami jezdnymi. XF został zbudowany na platformie współdzielonej z modelem XE, wykorzystując w znacznym stopniu stopy aluminium, co pozwoliło na znaczną redukcję masy w porównaniu do poprzednika. W 2015 roku zaprezentowano drugą generację modelu, która przyniosła jeszcze bardziej wyrafinowaną stylistykę oraz zaawansowane rozwiązania technologiczne. Nowy XF otrzymał przeprojektowaną deskę rozdzielczą z systemem multimedialnym InControl Touch Pro oraz szereg systemów wspomagających kierowcę.

Zalety

  • Doskonałe właściwości jezdne i precyzyjny układ kierowniczy
  • Wysokiej jakości wykończenie wnętrza
  • Przestronne wnętrze z dużym bagażnikiem
  • Bardzo dobre wyciszenie kabiny
  • Efektowna stylistyka nadwozia
  • Zaawansowane systemy bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy

Wady

  • Wyższe koszty serwisowania niż u niemieckiej konkurencji
  • Problemy z elektroniką w starszych egzemplarzach
  • Stosunkowo szybka utrata wartości
  • Ograniczona dostępność części zamiennych

Silniki

Benzynowe

    • 2.0 GTDi - 240KM
    • 3.0 V6 Supercharged - 340KM
    • 5.0 V8 Supercharged - 510KM

Diesel

    • 2.0 i4D - 163KM
    • 2.2 i4D - 190KM
    • 3.0 TDV6 - 240KM/300KM

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Sprawdzenie szczelności układu chłodzenia
  • Kontrola stanu łańcucha rozrządu (szczególnie w 2.2 diesel)
  • Stan turbosprężarki i intercoolera

Nadwozie

  • Kontrola stanu powłoki lakierniczej
  • Sprawdzenie szczelności szyb i szyberdachu
  • Stan aluminiowych elementów karoserii

Zawieszenie

  • Stan adaptacyjnego zawieszenia
  • Zużycie sworzni wahaczy
  • Stan amortyzatorów i sprężyn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *