
Honda S2000 – dane techniczne i opinie
Honda
Segment
Sportowy roadster
Lata produkcji
1999-2009
Ocena ogólna
★4.5/5
Niezawodność
★4/5
Przegląd
Honda S2000 to kultowy roadster, który zadebiutował w 1999 roku jako uczczenie 50-lecia istnienia marki Honda. Model ten został zaprojektowany jako bezpośredni konkurent dla Porsche Boxstera i BMW Z3, oferując wyjątkowe połączenie wysokoobrotowego silnika, doskonałego prowadzenia i japońskiej niezawodności. S2000 wyróżniał się rewolucyjnym jak na swoje czasy silnikiem F20C, który osiągał rekordową moc jednostkową 120 KM/litr bez użycia turbosprężarki. Jednostka ta kręciła się do zawrotnych 9000 obr/min, co było niespotykane w seryjnie produkowanych samochodach. W 2004 roku przeprowadzono facelifting modelu (AP2), wprowadzając silnik F22C o większej pojemności, który oferował lepszy moment obrotowy w niższym zakresie obrotów. Zmieniono również zestrojenie zawieszenia na bardziej przewidywalne, co spotkało się z pozytywnym odbiorem klientów.Zalety
- Wyjątkowo wysokoobrotowy silnik (do 9000 obr/min)
- Doskonałe prowadzenie i balans nadwozia (rozkład masy 50:50)
- Precyzyjny mechanizm zmiany biegów
- Wysoka jakość wykonania i niezawodność
- Sztywna konstrukcja nadwozia
- Bardzo dobre właściwości jezdne
Wady
- Wysoki koszt części zamiennych
- Mały moment obrotowy przy niskich obrotach
- Ograniczona przestrzeń bagażowa
- Wymagająca charakterystyka prowadzenia (szczególnie AP1)
Silniki
Benzynowe
- F20C - 240KM
- F22C - 240KM
Diesel
- Brak
Na co warto zwrócić uwagę
Silnik
- Stan łańcucha rozrządu i jego napinacza
- Szczelność uszczelki pod głowicą
- Poziom zużycia oleju
Nadwozie
- Korozja progów i podłogi
- Stan dachu składanego i jego mechanizmu
- Szczelność uszczelnień szyb
Zawieszenie
- Stan tulei wahaczy
- Zużycie amortyzatorów
- Stan łożysk kół
- Czy akumulator ładuje się podczas postoju?
- Infiniti G – dane techniczne i opinie