Przegląd

Fiat Bravo II generacji zadebiutował w 2007 roku jako następca modelu Stilo. Samochód został zaprojektowany z myślą o konkurowaniu z takimi modelami jak Volkswagen Golf czy Ford Focus, oferując włoski styl i przystępną cenę. Auto wyróżniało się charakterystyczną, dynamiczną sylwetką zaprojektowaną przez centrum stylistyczne Fiata. Wnętrze oferowało przyzwoitą przestrzeń dla 5 osób oraz bagażnik o pojemności 400 litrów. W porównaniu do poprzednika, znacząco poprawiono jakość materiałów wykończeniowych. Bravo II bazował na zmodyfikowanej płycie podłogowej poprzednika, ale otrzymał przeprojektowane zawieszenie, które zapewniało dobry kompromis między komfortem a prowadzeniem. Model ten był produkowany we włoskiej fabryce w Cassino do 2014 roku, kiedy został zastąpiony przez Fiata Tipo.

Zalety

  • Atrakcyjny design nadwozia
  • Dobry stosunek ceny do jakości
  • Przestronne wnętrze
  • Ekonomiczne silniki diesla
  • Relatywnie niskie koszty części zamiennych
  • Dobre właściwości jezdne

Wady

  • Problemy z elektroniką
  • Awarie turbospręzarek w silnikach 1.4 T-Jet
  • Słaba jakość materiałów wykończeniowych
  • Korozja progów i nadkoli

Silniki

Benzynowe

    • 1.4 16V - 90KM
    • 1.4 T-Jet - 120KM
    • 1.4 T-Jet - 150KM
    • 1.8 16V - 130KM

Diesel

    • 1.6 MultiJet - 105KM
    • 1.6 MultiJet - 120KM
    • 1.9 MultiJet - 120KM
    • 1.9 MultiJet - 150KM
    • 2.0 MultiJet - 165KM

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan rozrządu i jego napędu
  • Szczelność układu olejowego
  • Stan turbosprężarki

Nadwozie

  • Stan progów i nadkoli pod kątem korozji
  • Szczelność uszczelnień szyb
  • Stan powłoki lakierniczej

Zawieszenie

  • Stan wahaczy i sworzni
  • Amortyzatory pod kątem wycieków
  • Stan tulei stabilizatorów