
Ferrari LaFerrari – dane techniczne i opinie
Ferrari
Segment
Supersamochód hybrydowy
Lata produkcji
2013-2016
Ocena ogólna
★5.0
Niezawodność
★4.5
Przegląd
LaFerrari to flagowy model Ferrari, który zadebiutował w 2013 roku na salonie samochodowym w Genewie. Jest to pierwszy seryjny hybrydowy samochód marki, wykorzystujący system HY-KERS opracowany na bazie doświadczeń z Formuły 1. Model ten został wyprodukowany w limitowanej serii 499 egzemplarzy (plus dodatkowe 210 sztuk wersji Aperta), co czyni go jednym z najbardziej ekskluzywnych Ferrari w historii. LaFerrari reprezentuje szczyt technologicznych możliwości marki, łącząc wysokoobrotowy silnik V12 z jednostką elektryczną. Konstrukcja pojazdu opiera się na monocoque z włókna węglowego, a cały projekt został zoptymalizowany pod kątem aerodynamiki aktywnej. Samochód wykorzystuje najbardziej zaawansowane rozwiązania techniczne dostępne w momencie produkcji, w tym system rekuperacji energii kinetycznej.Zalety
- Wyjątkowe osiągi (0-100 km/h w 2.4 sekundy)
- Innowacyjny napęd hybrydowy
- Zaawansowana aerodynamika aktywna
- Ekskluzywność i limitowana produkcja
- Wykorzystanie technologii z F1
- Wyjątkowa wartość kolekcjonerska
Wady
- Bardzo wysoka cena zakupu i utrzymania
- Ograniczona dostępność części zamiennych
- Wysokie koszty serwisowania
- Skomplikowana konstrukcja hybrydowa
Silniki
Benzynowe
- 6.3 V12 + silnik elektryczny - 963KM
Diesel
- Brak
Na co warto zwrócić uwagę
Silnik
- Stan systemu hybrydowego i baterii
- Szczelność układu chłodzenia
- Synchronizacja silnika spalinowego z elektrycznym
Nadwozie
- Stan poszycia z włókna węglowego
- Działanie elementów aerodynamiki aktywnej
- Szczelność dachu (szczególnie w wersji Aperta)
Zawieszenie
- Stan magnetoreologicznego zawieszenia
- Działanie systemu podnoszenia przedniej osi
- Zużycie ceramicznych hamulców
- Czy akumulator ładuje się podczas postoju?
- Infiniti G – dane techniczne i opinie