Ferrari LaFerrari - dane techniczne i opinie

Ferrari LaFerrari – dane techniczne i opinie

Ferrari
Segment
Supersamochód hybrydowy
Lata produkcji
2013-2016
Ocena ogólna
★5.0
Niezawodność
★4.5

Przegląd

LaFerrari to flagowy model Ferrari, który zadebiutował w 2013 roku na salonie samochodowym w Genewie. Jest to pierwszy seryjny hybrydowy samochód marki, wykorzystujący system HY-KERS opracowany na bazie doświadczeń z Formuły 1. Model ten został wyprodukowany w limitowanej serii 499 egzemplarzy (plus dodatkowe 210 sztuk wersji Aperta), co czyni go jednym z najbardziej ekskluzywnych Ferrari w historii. LaFerrari reprezentuje szczyt technologicznych możliwości marki, łącząc wysokoobrotowy silnik V12 z jednostką elektryczną. Konstrukcja pojazdu opiera się na monocoque z włókna węglowego, a cały projekt został zoptymalizowany pod kątem aerodynamiki aktywnej. Samochód wykorzystuje najbardziej zaawansowane rozwiązania techniczne dostępne w momencie produkcji, w tym system rekuperacji energii kinetycznej.

Zalety

  • Wyjątkowe osiągi (0-100 km/h w 2.4 sekundy)
  • Innowacyjny napęd hybrydowy
  • Zaawansowana aerodynamika aktywna
  • Ekskluzywność i limitowana produkcja
  • Wykorzystanie technologii z F1
  • Wyjątkowa wartość kolekcjonerska

Wady

  • Bardzo wysoka cena zakupu i utrzymania
  • Ograniczona dostępność części zamiennych
  • Wysokie koszty serwisowania
  • Skomplikowana konstrukcja hybrydowa

Silniki

Benzynowe

    • 6.3 V12 + silnik elektryczny - 963KM

Diesel

    • Brak

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan systemu hybrydowego i baterii
  • Szczelność układu chłodzenia
  • Synchronizacja silnika spalinowego z elektrycznym

Nadwozie

  • Stan poszycia z włókna węglowego
  • Działanie elementów aerodynamiki aktywnej
  • Szczelność dachu (szczególnie w wersji Aperta)

Zawieszenie

  • Stan magnetoreologicznego zawieszenia
  • Działanie systemu podnoszenia przedniej osi
  • Zużycie ceramicznych hamulców

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *