Ferrari 812 - dane techniczne i opinie

Ferrari 812 – dane techniczne i opinie

Ferrari
Segment
Supersamochód klasy ultra-premium
Lata produkcji
2017-obecnie
Ocena ogólna
★5/5
Niezawodność
★4/5

Przegląd

Ferrari 812 Superfast, zaprezentowane w 2017 roku jako następca modelu F12berlinetta, reprezentuje szczyt osiągnięć włoskiej marki w segmencie przedniosilnikowych grand tourer. Model ten kontynuuje długą tradycję Ferrari w produkcji potężnych samochodów GT z silnikiem V12. 812 Superfast to pierwszy Ferrari wyposażony w elektryczne wspomaganie kierownicy (EPS), co pozwoliło na implementację zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy. Samochód wyposażono w najbardziej wydajny atmosferyczny silnik V12 w historii marki, osiągający moc 800 KM przy 8500 obr/min. W 2021 roku zaprezentowano wariant 812 Competizione, będący jeszcze bardziej zaawansowaną wersją, z mocą podniesioną do 830 KM i maksymalnymi obrotami silnika zwiększonymi do 9500 obr/min. Model ten wprowadził również innowacyjne rozwiązania aerodynamiczne, w tym aktywne elementy karoserii.

Zalety

  • Najwyższej klasy osiągi i przyspieszenie 0-100 km/h w 2.9s
  • Wyjątkowe brzmienie atmosferycznego silnika V12
  • Zaawansowana aerodynamika aktywna
  • Precyzyjny i angażujący układ kierowniczy
  • Wysokiej jakości materiały wykończeniowe
  • Doskonała stabilność przy wysokich prędkościach

Wady

  • Bardzo wysokie koszty zakupu i utrzymania
  • Duże zużycie paliwa (średnio 16.1 l/100km)
  • Ograniczona praktyczność w codziennym użytkowaniu
  • Wysokie koszty ubezpieczenia

Silniki

Benzynowe

    • 6.5 V12 F140 GA - 800KM
    • 6.5 V12 F140 GA (Competizione) - 830KM

Diesel

    • Brak

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan układu smarowania i poziom oleju
  • Sprawdzenie historii serwisowej i terminowości wymian
  • Stan pasków rozrządu i napędowych

Nadwozie

  • Stan powłoki lakierniczej i ewentualne naprawy
  • Szczelność dachu i uszczelnień
  • Stan elementów z włókna węglowego

Zawieszenie

  • Stan magnetycznych amortyzatorów SCM-E
  • Zużycie tarcz ceramicznych i klocków hamulcowych
  • Stan zawieszenia pneumatycznego (jeśli występuje)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *