Przegląd

Citroën Nemo to miejski samochód dostawczy, który zadebiutował w 2008 roku jako efekt współpracy między grupą PSA a Fiatem. Model ten został zaprojektowany z myślą o użytkownikach potrzebujących kompaktowego, ale pojemnego auta do przewozu towarów w warunkach miejskich. Nemo bazuje na tej samej platformie co Fiat Fiorino i Peugeot Bipper, jednak wyróżnia się charakterystycznym dla marki Citroën designem przedniej części nadwozia. Auto oferuje 2,5-3,0 m³ przestrzeni ładunkowej, co przy kompaktowych wymiarach zewnętrznych stanowi bardzo dobry wynik. Model ten szczególnie przypadł do gustu małym przedsiębiorcom i firmom kurierskim, głównie ze względu na niskie koszty eksploatacji, ekonomiczne silniki oraz zwrotność w miejskich warunkach. Produkcja zakończyła się w 2017 roku, gdy zastąpił go większy Berlingo.

Zalety

  • Kompaktowe wymiary ułatwiające manewrowanie w mieście
  • Ekonomiczne silniki, szczególnie diesle
  • Dobra ładowność (do 660 kg)
  • Niska cena zakupu i eksploatacji
  • Prosta konstrukcja mechaniczna
  • Szeroki wybór wersji nadwoziowych (dostawczy, osobowy)

Wady

  • Przeciętna jakość materiałów wykończeniowych
  • Hałas w kabinie przy wyższych prędkościach
  • Problemy z elektroniką w starszych egzemplarzach
  • Podatność na korozję progów i nadkoli

Silniki

Benzynowe

    • 1.4 8V - 73KM

Diesel

    • 1.3 MultiJet - 75KM
    • 1.3 MultiJet - 80KM
    • 1.4 HDi - 70KM

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan rozrządu i jego osprzętu
  • Szczelność układu wtryskowego (szczególnie w dieslu)
  • Wycieki oleju z okolic uszczelki głowicy

Nadwozie

  • Korozja progów i nadkoli
  • Stan prowadnic drzwi przesuwnych
  • Szczelność uszczelek dachowych

Zawieszenie

  • Stan amortyzatorów i sprężyn
  • Zużycie sworzni wahaczy
  • Kondycja łożysk kół