 
                Citroen Nemo – dane techniczne i opinie
Citroen
        Segment
                    Samochód dostawczy - segment LAV
                Lata produkcji
                    2008-2017
                Ocena ogólna
                    ★3.5/5
                Niezawodność
                    ★4/5
                Przegląd
Citroën Nemo to miejski samochód dostawczy, który zadebiutował w 2008 roku jako efekt współpracy między grupą PSA a Fiatem. Model ten został zaprojektowany z myślą o użytkownikach potrzebujących kompaktowego, ale pojemnego auta do przewozu towarów w warunkach miejskich. Nemo bazuje na tej samej platformie co Fiat Fiorino i Peugeot Bipper, jednak wyróżnia się charakterystycznym dla marki Citroën designem przedniej części nadwozia. Auto oferuje 2,5-3,0 m³ przestrzeni ładunkowej, co przy kompaktowych wymiarach zewnętrznych stanowi bardzo dobry wynik. Model ten szczególnie przypadł do gustu małym przedsiębiorcom i firmom kurierskim, głównie ze względu na niskie koszty eksploatacji, ekonomiczne silniki oraz zwrotność w miejskich warunkach. Produkcja zakończyła się w 2017 roku, gdy zastąpił go większy Berlingo.Zalety
- Kompaktowe wymiary ułatwiające manewrowanie w mieście
- Ekonomiczne silniki, szczególnie diesle
- Dobra ładowność (do 660 kg)
- Niska cena zakupu i eksploatacji
- Prosta konstrukcja mechaniczna
- Szeroki wybór wersji nadwoziowych (dostawczy, osobowy)
Wady
- Przeciętna jakość materiałów wykończeniowych
- Hałas w kabinie przy wyższych prędkościach
- Problemy z elektroniką w starszych egzemplarzach
- Podatność na korozję progów i nadkoli
Silniki
Benzynowe
- 1.4 8V - 73KM
Diesel
- 1.3 MultiJet - 75KM
- 1.3 MultiJet - 80KM
- 1.4 HDi - 70KM
Na co warto zwrócić uwagę
Silnik
- Stan rozrządu i jego osprzętu
- Szczelność układu wtryskowego (szczególnie w dieslu)
- Wycieki oleju z okolic uszczelki głowicy
Nadwozie
- Korozja progów i nadkoli
- Stan prowadnic drzwi przesuwnych
- Szczelność uszczelek dachowych
Zawieszenie
- Stan amortyzatorów i sprężyn
- Zużycie sworzni wahaczy
- Kondycja łożysk kół
