Citroen Jumpy - dane techniczne i opinie

Citroen Jumpy – dane techniczne i opinie

Citroen
Segment
Samochód dostawczy klasy średniej
Lata produkcji
1994-obecnie (III generacja od 2016)
Ocena ogólna
★4.0/5
Niezawodność
★3.5/5

Przegląd

Citroën Jumpy to średniej wielkości samochód dostawczy, który zadebiutował w 1994 roku jako owoc współpracy koncernu PSA z Fiatem. Model ten został stworzony jako odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na wszechstronne pojazdy dostawcze w segmencie mid-van. Przez lata produkcji przeszedł znaczącą ewolucję, z obecnie produkowaną trzecią generacją wprowadzoną w 2016 roku. Pojazd bazuje na platformie EMP2, wykorzystywanej również w osobowych modelach koncernu. To rozwiązanie znacząco poprawiło właściwości jezdne i komfort użytkowania. Jumpy wyróżnia się na tle konkurencji przemyślanymi rozwiązaniami praktycznymi, takimi jak możliwość załadunku długich przedmiotów dzięki systemowi Moduwork czy opcjonalne boczne drzwi przesuwne z obu stron. Dostępny jest w trzech długościach nadwozia: XS (4,6m), M (4,95m) i XL (5,3m), co pozwala na dopasowanie pojazdu do indywidualnych potrzeb.

Zalety

  • Szeroka gama wersji nadwoziowych i długości
  • Ekonomiczne jednostki napędowe
  • Dobra ergonomia miejsca pracy kierowcy
  • Wysoka ładowność (do 1400 kg)
  • Nowoczesne systemy bezpieczeństwa
  • Relatywnie niskie koszty eksploatacji

Wady

  • Problemy z elektroniką w starszych wersjach
  • Korozja progów i nadkoli w egzemplarzach I i II generacji
  • Awaryjność układu wtryskowego w silnikach 2.0 HDi
  • Wysokie koszty części zamiennych w nowszych wersjach

Silniki

Benzynowe

    • 1.6 VTi - 95KM
    • 1.6 THP - 115KM

Diesel

    • 1.6 BlueHDi - 95KM
    • 1.6 BlueHDi - 115KM
    • 2.0 BlueHDi - 150KM
    • 2.0 BlueHDi - 180KM

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan rozrządu i jego osprzętu
  • Szczelność układu wtryskowego
  • Kontrola poziomu oleju i jego jakości

Nadwozie

  • Stan progów i nadkoli pod kątem korozji
  • Szczelność dachu i uszczelek drzwi
  • Działanie drzwi przesuwnych

Zawieszenie

  • Stan wahaczy i sworzni
  • Kontrola amortyzatorów
  • Sprawdzenie stanu końcówek drążków kierowniczych

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *