Citroen Jumper - dane techniczne i opinie

Citroen Jumper – dane techniczne i opinie

Citroen
Segment
Samochód dostawczy (segment LCV)
Lata produkcji
1994 - obecnie
Ocena ogólna
★4.0/5
Niezawodność
★3.5/5

Przegląd

Citroen Jumper to duży samochód dostawczy, który zadebiutował w 1994 roku jako owoc współpracy między Grupą PSA a Fiatem. Model ten został zaprojektowany jako następca Citroena C25 i dzieli platformę z Fiatem Ducato oraz Peugeotem Boxer. W 2006 roku wprowadzono drugą generację pojazdu, która przyniosła znaczące zmiany w designie oraz poprawę jakości wykonania. Jumper II otrzymał bardziej aerodynamiczną sylwetkę, przestronniejszą kabinę oraz zwiększoną ładowność. Dostępny jest w wielu wariantach nadwozia - od krótkiego rozstawu osi po najdłuższy, z różnymi wysokościami dachu. Najnowsza odsłona modelu z 2014 roku (face-lifting) wprowadziła nowoczesne systemy bezpieczeństwa, ulepszone jednostki napędowe spełniające normę Euro 6 oraz poprawioną ergonomię wnętrza. Jumper cieszy się uznaniem wśród firm transportowych i przedsiębiorców ze względu na korzystny stosunek ceny do możliwości.

Zalety

  • Duża przestrzeń ładunkowa (do 17m³)
  • Szeroka gama wersji nadwoziowych
  • Ekonomiczne silniki Diesla
  • Dobra ergonomia miejsca pracy kierowcy
  • Przystępne ceny części zamiennych
  • Relatywnie niskie koszty eksploatacji
  • Wysoka ładowność (do 2200 kg)

Wady

  • Problemy z korozją w starszych modelach
  • Awaryjność elektroniki
  • Słaba jakość materiałów wykończeniowych
  • Głośna praca silników przy wyższych prędkościach

Silniki

Benzynowe

    • 2.0 - 110KM

Diesel

    • 2.2 HDi - 100KM
    • 2.2 HDi - 120KM
    • 2.2 BlueHDi - 140KM
    • 3.0 HDi - 157KM
    • 2.2 BlueHDi - 165KM

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan rozrządu i jego napędu
  • Szczelność układu wtryskowego
  • Stan filtra cząstek stałych DPF

Nadwozie

  • Występowanie ognisk korozji na progach i nadkolach
  • Stan prowadnic drzwi przesuwnych
  • Szczelność dachu i uszczelek

Zawieszenie

  • Stan wahaczy i sworzni
  • Zużycie amortyzatorów
  • Stan tulei stabilizatorów

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *