Citroen C4 - dane techniczne i opinie

Citroen C4 – dane techniczne i opinie

Citroen
Segment
Segment C (kompakt)
Lata produkcji
2004-2023 (trzy generacje)
Ocena ogólna
★3.5/5
Niezawodność
★3/5

Przegląd

Citroën C4 to kompaktowy model francuskiego producenta, który zadebiutował w 2004 roku jako następca modelu Xsara. Samochód przeszedł przez trzy generacje, każda z nich oferując charakterystyczny francuski design i innowacyjne rozwiązania techniczne. Pierwsza generacja (2004-2010) wyróżniała się odważną stylistyką i nietypowymi rozwiązaniami, jak stała piasta kierownicy czy nieruchomy spoiler dzielący tylną szybę. Druga generacja (2010-2018) była bardziej stonowana, ale zachowała charakterystyczny francuski komfort jazdy i dobrą przestronność wnętrza. Najnowsza, trzecia generacja (od 2020) reprezentuje nowe podejście marki do segmentu C, łącząc cechy crossovera z tradycyjnym kompaktem. Model oferuje zaawansowane systemy bezpieczeństwa i dostępny jest również w wersji elektrycznej.

Zalety

  • Wysoki komfort jazdy dzięki miękkiemu zawieszeniu
  • Przestronne wnętrze i dobra ergonomia
  • Bogate wyposażenie w stosunku do ceny
  • Dobre wyciszenie kabiny
  • Ekonomiczne silniki, szczególnie diesle
  • Atrakcyjny stosunek ceny do jakości na rynku wtórnym

Wady

  • Problemy z elektroniką, szczególnie w pierwszej generacji
  • Awaryjność zawieszenia pneumatycznego (jeśli występuje)
  • Szybko zużywające się elementy zawieszenia
  • Korozja progów i nadkoli w starszych egzemplarzach

Silniki

Benzynowe

    • 1.4 VTi - 95KM
    • 1.6 VTi - 120KM
    • 1.6 THP - 150/156KM
    • 1.2 PureTech - 110/130KM

Diesel

    • 1.6 HDi - 90/110KM
    • 1.6 BlueHDi - 100/120KM
    • 2.0 HDi - 150KM

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan rozrządu i jego ostatnia wymiana
  • Szczelność układu olejowego
  • Działanie turbosprężarki w wersjach doładowanych

Nadwozie

  • Stan progów i nadkoli pod kątem korozji
  • Szczelność uszczelnień szyb i świetlika dachowego
  • Stan lakieru i ewentualne ślady napraw powypadkowych

Zawieszenie

  • Stan amortyzatorów i sprężyn
  • Zużycie wahaczy i sworzni
  • Stan tulei stabilizatorów

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *