
BMW M6 – dane techniczne i opinie
BMW
Segment
Sportowe coupe klasy wyższej
Lata produkcji
2005-2010 (E63/E64), 2012-2018 (F12/F13)
Ocena ogólna
★4.5/5
Niezawodność
★3.5/5
Przegląd
BMW M6 to wysokowydajny wariant luksusowego coupe serii 6, opracowany przez dział BMW M GmbH. Model ten zadebiutował w 2005 roku jako następca legendarnego M635CSi z lat 80. Pierwsza generacja E63/E64 była dostępna zarówno jako coupe, jak i kabriolet. Auto wyposażono w ten sam silnik V10 co w M5 E60, który stał się jednym z najbardziej charakterystycznych elementów tego modelu. Jednostka ta osiągała maksymalną moc przy zawrotnych 7750 obr/min, co było niespotykane w segmencie GT. Druga generacja (F12/F13) pojawiła się w 2012 roku, wprowadzając znaczące zmiany technologiczne. Zastosowano w niej podwójnie doładowany silnik V8, który mimo mniejszej pojemności oferował jeszcze lepsze osiągi przy znacznie niższym zużyciu paliwa.Zalety
- Wyjątkowe osiągi i charakterystyka silników
- Doskonałe właściwości jezdne
- Wysokiej jakości wykończenie wnętrza
- Zaawansowane systemy bezpieczeństwa
- Prestiżowy wizerunek
- Świetne brzmienie silnika
Wady
- Wysokie koszty eksploatacji
- Duże zużycie paliwa
- Kosztowne naprawy
- Problemy z elektroniką w starszych modelach
Silniki
Benzynowe
- 5.0 V10 (E63/E64) - 507KM
- 4.4 V8 Twin-Turbo (F12/F13) - 560KM
- 4.4 V8 Twin-Turbo Competition (F12/F13) - 600KM
Diesel
- Brak
Na co warto zwrócić uwagę
Silnik
- Stan łańcucha rozrządu i napinacza
- Szczelność układu olejowego
- Sprawność układu VANOS
Nadwozie
- Korozja progów i nadkoli
- Stan poszycia dachu
- Szczelność szyb i uszczelek
Zawieszenie
- Stan elektronicznie regulowanego zawieszenia
- Zużycie wahaczy i tulei
- Stan łożysk kół
- Czy akumulator ładuje się podczas postoju?
- Infiniti G – dane techniczne i opinie