
Audi RS e-tron GT – dane techniczne i opinie
Audi
Segment
Segment F - luksusowy sportowy sedan elektryczny
Lata produkcji
2021 - obecnie
Ocena ogólna
★4.8/5
Niezawodność
★4.5/5
Przegląd
Audi RS e-tron GT to flagowy elektryczny model sportowy niemieckiego producenta, który zadebiutował w 2021 roku. Samochód został zbudowany na platformie J1 Performance, współdzielonej z Porsche Taycan, co gwarantuje najwyższe osiągi i zaawansowane rozwiązania techniczne. Model ten reprezentuje nową erę w historii Audi Sport, łącząc charakterystyczne dla marki wartości związane z wysokimi osiągami z bezemisyjnym napędem elektrycznym. RS e-tron GT został wyposażony w dwa silniki elektryczne - jeden na przedniej osi i drugi na tylnej, zapewniające napęd na wszystkie koła quattro. Konstrukcja pojazdu opiera się na innowacyjnej architekturze 800V, która umożliwia ultraszybkie ładowanie mocą do 270 kW. Bateria o pojemności 93,4 kWh netto zapewnia zasięg do 472 km według cyklu WLTP. Auto wyróżnia się również zaawansowaną aerodynamiką, z współczynnikiem oporu powietrza Cx wynoszącym zaledwie 0,24.Zalety
- Imponujące przyspieszenie 0-100 km/h w 3,3 sekundy
- Zaawansowany napęd na wszystkie koła quattro
- Ultraszybkie ładowanie (5-80% w 22,5 minuty)
- Wysokiej jakości wykonanie i materiały
- Zaawansowane systemy wspomagania jazdy
- Innowacyjne rozwiązania aerodynamiczne
Wady
- Wysoka cena zakupu
- Znaczna masa własna (ponad 2,3 tony)
- Ograniczona dostępność stacji szybkiego ładowania
- Relatywnie krótszy zasięg przy dynamicznej jeździe
Silniki
Benzynowe
- Brak
Diesel
- Brak
Na co warto zwrócić uwagę
Silnik
- Stan układu chłodzenia baterii
- Sprawność falowników i układów mocy
- Stan złączy wysokiego napięcia
Nadwozie
- Stan uszczelnień i izolacji
- Sprawdzenie szczelności poszycia
- Kontrola stanu lakieru i zabezpieczeń antykorozyjnych
Zawieszenie
- Stan adaptacyjnego zawieszenia pneumatycznego
- Sprawność układu hamulcowego
- Stan łożysk i przegubów
- Czy akumulator ładuje się podczas postoju?
- Infiniti G – dane techniczne i opinie