Alfa Romeo MiTo - dane techniczne i opinie

Alfa Romeo MiTo – dane techniczne i opinie

Alfa Romeo
Segment
Segment B (małe samochody)
Lata produkcji
2008-2018
Ocena ogólna
★3.5/5
Niezawodność
★3/5

Przegląd

Alfa Romeo MiTo to miejski samochód osobowy, który zadebiutował w 2008 roku jako odpowiedź włoskiej marki na rosnącą popularność segmentu małych, premium hatchbacków. Model został zbudowany na zmodyfikowanej płycie podłogowej Fiata Grande Punto, jednak otrzymał charakterystyczny design nawiązujący do większego modelu 8C Competizione. MiTo było pierwszym małym samochodem Alfy Romeo od czasów modelu Junior z lat 60. Nazwa powstała z połączenia skrótów miast Milano (gdzie auto zaprojektowano) i Torino (gdzie było produkowane). Samochód wyposażono w innowacyjny system DNA, pozwalający na zmianę charakterystyki pracy silnika, układu kierowniczego i zawieszenia. Model przeszedł face-lifting w 2013 roku, otrzymując odświeżony design oraz nowe jednostki napędowe. Produkcję zakończono w 2018 roku po 10 latach obecności na rynku. W tym czasie MiTo zdobyło uznanie za stylistykę i właściwości jezdne, jednak nie osiągnęło sukcesu sprzedażowego na miarę konkurentów takich jak Mini Cooper czy Audi A1.

Zalety

  • Charakterystyczny, sportowy design
  • Dobre właściwości jezdne
  • System DNA pozwalający na dostosowanie charakterystyki jazdy
  • Bogate wyposażenie standardowe
  • Dobra jakość wykończenia wnętrza
  • Względnie niskie ceny na rynku wtórnym

Wady

  • Ograniczona przestrzeń na tylnej kanapie
  • Wysokie koszty serwisowania
  • Problemy z elektroniką
  • Słaba widoczność do tyłu

Silniki

Benzynowe

    • 0.9 TwinAir - 85KM/105KM
    • 1.4 8V - 78KM
    • 1.4 16V - 95KM
    • 1.4 TB - 120KM/135KM/155KM/170KM

Diesel

    • 1.3 JTDM - 85KM/95KM
    • 1.6 JTDM - 120KM

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan rozrządu i jego napinacza
  • Szczelność układu olejowego
  • Działanie turbosprężarki

Nadwozie

  • Korozja progów i nadkoli
  • Stan uszczelek drzwi i szyb
  • Działanie zamków i klamek

Zawieszenie

  • Stan amortyzatorów
  • Zużycie wahaczy i sworzni
  • Stan łożysk kół

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *