Alfa Romeo Brera - dane techniczne i opinie

Alfa Romeo Brera – dane techniczne i opinie

Alfa Romeo
Segment
Segment D - samochód sportowy/coupe
Lata produkcji
2005-2010
Ocena ogólna
★4.2/5
Niezawodność
★3.0/5

Przegląd

Alfa Romeo Brera to wyjątkowe sportowe coupe, które zadebiutowało w 2005 roku jako następca modelu GTV. Zaprojektowana przez słynne studio Giugiaro Italdesign Brera początkowo została pokazana jako koncept w 2002 roku na Geneva Motor Show, wzbudzając ogromne zainteresowanie swoim niepowtarzalnym designem. Model ten został zbudowany na zmodyfikowanej płycie podłogowej Premium (wspólnej z Alfa Romeo 159), która została opracowana we współpracy z General Motors. Charakterystycznym elementem Brery stał się przód z trzema owalnymi reflektorami i charakterystycznym trójkątnym grillem "scudetto", a także masywna tylna część z szerokimi nadkolami i charakterystycznymi światłami. Brera była oferowana zarówno z napędem na przednią oś, jak i z systemem Q4 (napęd na wszystkie koła). Samochód łączył w sobie sportowy charakter z luksusowym wykończeniem wnętrza, oferując przy tym stosunkowo przestronne jak na coupe wnętrze oraz panoramiczny szklany dach w standardzie.

Zalety

  • Wyjątkowy, ponadczasowy design
  • Wysokiej jakości wykończenie wnętrza
  • Świetne właściwości jezdne w wersjach Q4
  • Panoramiczny szklany dach w standardzie
  • Mocne jednostki napędowe (szczególnie V6)
  • Doskonałe właściwości akustyczne

Wady

  • Wysokie koszty eksploatacji
  • Problemy z elektroniką
  • Podatność na korozję progów i nadkoli
  • Duże zużycie paliwa w mocniejszych wersjach

Silniki

Benzynowe

    • 1.8 TBi - 200KM
    • 2.2 JTS - 185KM
    • 3.2 V6 JTS - 260KM

Diesel

    • 2.0 JTDm - 170KM
    • 2.4 JTDm - 200KM

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan rozrządu i jego napinacza
  • Szczelność układu olejowego
  • Działanie zmiennych faz rozrządu

Nadwozie

  • Stan progów i nadkoli pod kątem korozji
  • Szczelność panoramicznego dachu
  • Stan powłoki lakierniczej na aluminiowej masce

Zawieszenie

  • Stan wahaczy i sworzni
  • Kondycja amortyzatorów
  • Stan układu kierowniczego

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *